hits

SPAGATEN

Processed with VSCO with g3 preset

 

Hei, jeg skal dele noen tips til hvordan man kan bli mykere og g ned i spagaten. Hvis du gjr disse tipsene hver dag s kommer du til bli mykere p kort tid. 

 

1. Varm opp. Fr du tyer burde du varme godt opp va 10-15 minutter snn at musklene er varme fr du tyer. Det er ikke farlig om du ikke varmer opp, men man blir mykere raskere hvis man varmer opp :)

 

2. Ikke ty for mye. Mange tror at hvis man vil g ned i spagaten p kort tid s m man tye s mye som mulig, men det er ikke sant. Hvis du tyer for mye blir kroppen din stl. Spesielt hvis du tyer veldig ekstremt, da blir musklene stle og da blir du ikke mykere. Derfor er det smartere tye annenhver dag. 

 

3. Hvis du vil g ned i guttespagaten s er denne velsen veldig hjelpsom. Finn en vegg og sett deg helt inntil veggen, ta bena opp langsveggen og legg deg ned p ryggen. Split bena fra hverandre s langt ned du kan, mlet med denne velsen er at bena dine skal s langt ned som mulig. Hold posisjonen for 2 minutter ogs sakte trekk bena inntil deg nr du er ferdig. 

 

4. Hvis du vil g ned i jentespagaten s hjelper denne velsen. Velg en fot som du setter foran deg, la den andre foten gli bakover s langt du klarer. Pass p at kneet som er foran deg IKKE passerer trne dine. ha rett rygg og press hoftene ned. Hold denne posisjonen i 2 minutter ogs sakte trekk bena inntil deg nr du er ferdig. 

 

5. Husk puste. Nr du puster tyer du bedre og da blir du mykere. 

 

Hper disse tipsene hjalp og husk hvis det ikke gjr vondt s kommer du ikke til bli mykere ;) 

 

Skrevet av Steffi <3

2 kommentarer

Sofia

01.12.2017 kl.21:23

Nr jeg ser p dette bilde blir jeg motivert til starte og tye. Supert bilde det m jeg si!

Anonym

03.12.2017 kl.12:24

Kunne du kanskje laget ut et innlegg hvor du legger ut bilder fra alle aktivitetene dine p en uke? Har lyst til starte p dans og jeg vet at du driver med dans s jeg lurer p hvordan det er i timene. Hilsen en fra din gamle skole

Skriv en ny kommentar

sportslivet

sportslivet

13, Brum

Hei! Vi er 4 jenter som driver med ulike sporter. Les bloggen vr for tips, fails og innblikk fra vre treninger.

Kategorier

Arkiv